Nieuws en media

13. DEC
  14. 2015 >

4 jan 2012 | Grontmij herontwikkelt eerste verdieping Eiffeltoren

Grontmij’s Franse dochteronderneming Ginger is geselecteerd door SETE, de exploitant van de Eiffeltoren, voor de ondersteuning in de herontwikkeling van de eerste verdieping van de Eiffeltoren. De totale projectsom bedraagt € 20 miljoen. De opdrachtsom voor Grontmij bedraagt circa € 1 miljoen over een periode van 6 tot 8 maanden.

Grontmij zal verantwoordelijk zijn voor de technische studies (structuur, gevels, verwarming, ventilatie, air conditioning, elektriciteit, laag- en hoogspanning), de milieuaspecten en voor de supervisie van het werk. Grontmij won het contract in een consortium geleid door BATEG, aannemer en dochterbedrijf van de VINCI groep, tezamen met architectenbureau MOATTI & RIVIÈRE.

SETE wil de eerste verdieping, op dit moment nauwelijks meer dan een tussenstop voor bezoekers op weg naar de tweede en derde verdieping, herontwikkelen tot een hoogwaardige attractie. De herontwikkeling omvat winkels, informatiepunten over de Eiffeltoren, een restaurant en een grote glazen vloer die de pijlers overspant. Ook zullen drie nieuwe paviljoens worden gebouwd, die zijn ontworpen in dezelfde stijl en volledig gemaakt van glas zodat maximaal zicht gegarandeerd is.

Grontmij is er trots op onderdeel te zijn van dit project om Frankrijks meest bekende en bezochte momument te herontwikkelen. Het toont wederom onze ervaring aan met werkzaamheden op het gebied van prestigieuze en historische blikvangers die onder strikte technische vereisten moeten worden uitgevoerd.

Eiffeltoren

Nieuws en media

Michèle Negen Michèle Negen-Jacobusse
Investor Relations Manager Grontmij N.V.